olejek_1i_21.gif

piątek, 5 listopada 2010

Kurs usability


Wyobraź sobie, że na Twoją stronę wchodzi internauta. Pierwsze jego wrażenie - wie, gdzie co jest, gdzie kliknąć, aby dotrzeć do interesującej go informacji - wszystko jest dla niego jasne. Przegląda sobie stronkę, jego uwagę przykuwa produkt lub usługa, po czym decyduje się na zostawienie u Ciebie pewnej sumy pieniędzy. Było to dla niego bardzo proste - wiedział, co zrobić, żeby dodać produkt do koszyka, a proces płatności nie mógł być krótszy. To jest właśnie USABILITY, czyli użyteczność.

Spraw, aby Twoja strona www była użyteczna, przejrzysta i intuicyjna.

Co decyduje o powodzeniu serwisów WWW? Co sprawia, że użytkownicy chętniej przebywają na niektórych stronach? W głównej mierze decyduje o tym usability. Dowiedz się, jak budować intuicyjne w obsłudze serwisy oraz jak wielki wpływ ma użyteczność na finalny sukces każdego interaktywnego projektu.

Dla kogo jest ten e-book?

usability dla osób związanych z marketingiem, reklamą i PR,
usability dla wszystkich, którzy wykorzystują Internet do komunikacji ze swymi klientami,
usability dla dziennikarzy,
usability dla osób planujących lub prowadzących działalność handlową w Internecie

Wybrane fragmenty e-booka:

Fragment 1:

J. Nielsen podaje, że aż 30% wszystkich kliknięć w Internecie to kliknięcie przycisku "Wstecz". To także kolejny argument, by unikać ramek i nawigacji opartej na Flash – te elementy mogą utrudniać
nawigowanie za pomocą przycisku "Wstecz".

Fragment 2:

Najważniejsze wytyczne / Struktura serwisu / Intuicyjna struktura serwisu.

● Struktura serwisu musi być zorientowana na użytkownika:
● Ważne są wybory alternatywne. Gdy użytkownik widzi całość, łatwiej jest mu zadecydować.
● Użytkownicy nie wybierają optymalnie, lecz zadowalają się.
• Użytkownicy spieszą się.
• Nie ma dużej szkody, jeśli się pomylimy.
• Zamiast oceniać wszystkie odnośniki, wolimy ew. kliknąć "wstecz", gdybyśmy źle wybrali.
● Należy dbać o dobranie odpowiedniej głębokości i szerokości menu.
● By dobrze rozplanować nawigację, należy zdobyć przykład treści dla każdego z poziomów serwisu.

Jeśli chcesz, aby Twoja strona www była łatwa w obsłudze, intuicyjna i żeby internauci wychodzili z niej zadowoleni i chętnie na nią wracali - postaw na użyteczność. Zapoznaj się z darmowym e-bookiem, który zawiera aż 101 stron treści niezbędnej każdemu, kto chce skutecznie sprzedawać lub oferować swoje usługi w Internecie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz